Suggestion for Daily Use

Follow the ‘Daily Prayer’ at the side+++Suivez le ‘Prière Quotidienne’. Read the bible passages and then the meditation. Pray, tell God how you felt about the reading and share the concerns of your life with him. Maybe you will continue the habit after Lent. Lisez les passages bible et après la méditation. Priez, dites à Dieu que vous avez ressenti à propos de la lecture et de partager les préoccupations de votre vie avec lui. Peut-être que vous allez continuer l'habitude après le Carême. Daily Prayer Jesus, full of the Holy Spirit, returned from the Jordan and was led by the Spirit into the wilderness, where for forty days he was tempted by the devil. Luke 4.1-2 Now is the healing time decreed For sins of heart, of word or deed, When we in humble fear record The wrong that we have done the Lord. (Latin, before 12th century) Read: Read the Bible passage. Read the meditation Pray: Talk to God about what you have just read. Tell him your concerns - for yourself, your family, our church family, our world. Praise him. Pray the collect for the week – see next pages. Bless the Lord, O my soul, and all that is within me bless his holy name. Bless the Lord, O my soul, and forget not all his benefits. Prière Quotidienne Jésus, rempli de l'Esprit Saint, revint du Jourdain et le Saint-Esprit le conduisit dans le désert où il fut tenté par le diable durant quarante jours. Luc 4.1-2 Maintenant le temps de la guérison est décrété Pour les péchés du cœur, de la parole et des actes, Lorsque nous nous souvenons avec humilité Le mal que nous avons fait au Seigneur. Lire : Lisez le passage de la Bible. Lisez la méditation. Prier : Parlez avec le Seigneur de ce que vous avez lu. Parlez-lui de vos préoccupations pour vous-même, votre famille, notre famille de l’église, notre monde. Louez-le. Priez la collecte pour la semaine. Voyez les pages suivantes Mon âme, bénis le Seigneur ! Que tout qui est en moi bénisse son saint nom. Mon âme, bénis le Seigneur, et n’oublie aucun de ses bienfaits !

18 March 2011


Friday 18th March

Jeremiah 6.22–end
Ps 22
Galatians 5.16–end
John 6.16–27
John 6.16–27       
Ma barque  était assez vide.
La foule est à la recherche de Jésus. Hier ils ont vu le miracle avec du pain.
Aujourd'hui ils ont a nouveau faim, curiosité, profits.
Il y a sept ans, suit à une problème, j'ai quitté mon pays et je me suis installée ici. Ma barque'' était assez vide. Moi, personnellement la tempête me bloque, me panique, me vide.  J'ai cherché par tout, j'appelais Jésus. Comme la foule, je devrais attendre. 
Aujourd'hui nous le gens de l'époque moderne, on cherche par tout de remplir nos vides, nos manquements et Jésus est là pour nous aider, si on L' appelle. ”Travaillez non en vue de la nourriture qui périt, mais en vue de la nourriture qui subsiste pour toujours et que le Fils de l'homme vous donnera..'' v. 27
Petit a petit ma ,,barque'' se remplit avec des bonnes choses profitables, mais
malheureusement ,,périssables''... Comme toujours, Jésus m'appelle [ nous appelle] d'aller plus loin - collaborer avec Lui -,,travaille pour la nourriture non périssable''.
D'abord je dois m'assurer que Seul - Christ et dans ma vie ¨[renverser mes valeurs] et deuxième chose - Ce Lui qui conduit ma route, avoir des bras, des jambes libres.

The crowd is on the search for Jesus. Yesterday they saw the miracle with the bread. Today they have a new hunger, a new curiosity, they want to get the most that they can from him.

Seven years ago after a problem I left my country and settled here. My ship was totally empty. The storm raged, I was blockaded, I panicked, I had nothing.

I looked everywhere. I called Jesus. Like the crowd I had to wait.

Today we people of This Age (our modern society) can search everywhere to fill our emptiness and satisfy our errant desires. Jesus is always there to help us if only we would call him. "27 Do not work for food that spoils, but for food that endures to eternal life, which the Son of Man will give you. For on him God the Father has placed his seal of approval.” (NIV)

Little by little my ship is filled with good things which are sadly perishable.

As always Jesus calls us to come closer, to corroborate with him –to work for the non-perishable food.

Firstly I must ensure that only Jesus pilots my boat so that we can do an about-turn from my ways. Then my arms and legs will be free to go wherever He leads.

Emilia Stoimenova


No comments:

Post a Comment