Suggestion for Daily Use

Follow the ‘Daily Prayer’ at the side+++Suivez le ‘Prière Quotidienne’. Read the bible passages and then the meditation. Pray, tell God how you felt about the reading and share the concerns of your life with him. Maybe you will continue the habit after Lent. Lisez les passages bible et après la méditation. Priez, dites à Dieu que vous avez ressenti à propos de la lecture et de partager les préoccupations de votre vie avec lui. Peut-être que vous allez continuer l'habitude après le Carême. Daily Prayer Jesus, full of the Holy Spirit, returned from the Jordan and was led by the Spirit into the wilderness, where for forty days he was tempted by the devil. Luke 4.1-2 Now is the healing time decreed For sins of heart, of word or deed, When we in humble fear record The wrong that we have done the Lord. (Latin, before 12th century) Read: Read the Bible passage. Read the meditation Pray: Talk to God about what you have just read. Tell him your concerns - for yourself, your family, our church family, our world. Praise him. Pray the collect for the week – see next pages. Bless the Lord, O my soul, and all that is within me bless his holy name. Bless the Lord, O my soul, and forget not all his benefits. Prière Quotidienne Jésus, rempli de l'Esprit Saint, revint du Jourdain et le Saint-Esprit le conduisit dans le désert où il fut tenté par le diable durant quarante jours. Luc 4.1-2 Maintenant le temps de la guérison est décrété Pour les péchés du cœur, de la parole et des actes, Lorsque nous nous souvenons avec humilité Le mal que nous avons fait au Seigneur. Lire : Lisez le passage de la Bible. Lisez la méditation. Prier : Parlez avec le Seigneur de ce que vous avez lu. Parlez-lui de vos préoccupations pour vous-même, votre famille, notre famille de l’église, notre monde. Louez-le. Priez la collecte pour la semaine. Voyez les pages suivantes Mon âme, bénis le Seigneur ! Que tout qui est en moi bénisse son saint nom. Mon âme, bénis le Seigneur, et n’oublie aucun de ses bienfaits !

01 March 2021

Monday 01 March, Lesser Festival of David, Bishop of Menevia, Patron of Wales, c. 601 +++ Keep Alert! But don’t waste time speculating…….

 


Psalm89.19-22,24 2 Samuel 23.1-4Acts20.28-35Matthew 24.42-46

 Psaumes 89.19-22,24 |2 Samuel 23.1-4|Actes 20.28-35|Matthieu 24.42-46

Keep Alert! But don’t waste time speculating…….

This passage warns against two unbalanced views in relation to the doctrine of the Second Coming of Christ.

(1) (verses 36-41) Overexpectancy – There are those for whom speculation about the timing and details of the Second Coming can become an obsession to the detriment of the rest of Christian theology and the routine of daily living. In the early church there were even those who were so convinced that the Second Coming of Christ was just around the corner that they had given up bothering to work. St Paul rebuked them sternly (1 Thess 3:10). 

(2) (verses 42-46) Complacency - on the other hand there were those who felt that the Second Coming was likely to be so far distant that they could safely leave reforming their lives until later. A famous preacher was addressing a group of Bible College students on the Second Coming of Christ. At the end of his lecture he went along the front row of students asking each in turn ‘Do you think the Lord is going to come back tonight?’ All of them without exception answered ‘No’. Whereupon the preacher returned to his lectern and solemnly re-stated verse 44 of our reading ‘Therefore be ye also ready: for in such an hour as ye think not the Son of man cometh’.

Ce passage met en garde contre deux points de vue déséquilibrés par rapport à la doctrine de la seconde venue du Christ (1) (versets 36-41) Surexpectative - Il y a ceux pour qui la spéculation sur le moment et les détails de la seconde venue peut devenir une obsession au détriment du reste de la théologie chrétienne et de la routine de la vie quotidienne. Dans l'église primitive, il y avait même ceux qui étaient si convaincus que la seconde venue du Christ était juste au coin de la rue qu'ils avaient renoncé à travailler. St Paul les réprimanda sévèrement (1 Th 3, 10). (2) (versets 42-46) Complaisance - d'un autre côté, il y avait ceux qui pensaient que la Seconde Venue était susceptible d'être si éloignée qu'ils pourraient en toute sécurité rapporter en réformant leur vie jusqu'à plus tard. Un prédicateur célèbre s'adressait à un groupe d'étudiants du Collège biblique sur la seconde venue du Christ. À la fin de sa conférence, il est allé le long de la première rangée d'étudiants en demandant à chacun à son tour : «Pensez-vous que le Seigneur va revenir ce soir?» Tous, sans exception, ont répondu « Non». Sur quoi le prédicateur retourna à son pupitre et répéta solennellement le verset 44 de notre lecture : «Soyez donc également prêts, car en une heure où vous ne pensez pas le Fils de l’homme vient».

David Fieldsend

Almighty God, who called your servant David to be a faithful and wise steward of your mysteries for the people of Wales: in your mercy, grant that, following his purity of life and zeal for the gospel of Christ, we may with him receive the crown of everlasting life; through Jesus Christ your Son our Lord, who is alive and reigns with you, in the unity of the Holy Spirit, one God, now and for ever.

St. David's Cathedral, St Davids, Pembrokeshire, Wales
By presumably en:User:Chrisrivers - en:Image:StDavidsCathedral.jpg, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1274777

Editor’s note: According to tradition, St. David was the son of King Sant of South Wales and St. Non. He was ordained a priest and studied under St. Paulinus. He was involved in missionary work and founded a number of monasteries. The monastery at Menevia in Southwestern Wales was noted for extreme asceticism. David and his monks drank neither wine nor beer. Around the year 550, David was elected as primate of the Cambrian Church. David died at his monastery in Menevia around the year 589. He is revered as the patron of Wales. His is a fine example for modern Christians seeking order and form in their prayer life. (From Catholic Online).

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