This famous line from Jesus’ teaching comes at
the end of a chapter of abuse, as those listening to him become more and more
irate over what he tells them. When it comes down to it, Jesus’ final argument
“I am who I am long before
Abraham was anything” [John 8:58, MSG] is nothing short of claiming his own
divinity.
Though the Jews in John 8 were unable to accept
it and tried to stone him for blasphemy, the fact that Jesus and God are one is
what makes his crucifixion and resurrection the defining event of the Christian
faith.
As we come towards Good Friday, let us reflect on
what it means for God Himself to have died for the sins of each of us.
“This is how much God loved the world: He gave
his Son, his one and only Son. And this is why: so that no one need be
destroyed; by believing in him, anyone can have a whole and lasting life.”
[John 3:16, MSG]
Cette
phrase fameuse de l’enseignement de Jésus arrive à la fin d’un chapitre rempli
de colère de la part des Juifs qui l’écoutent, et qui deviennent de plus en
plus encensés par ce qu’il leur dit. Lorsqu’on y arrive, la conclusion de Jésus
« avant qu'Abraham fût, je suis » [Jean 8 :58, LSG] n’est rien
d’autre qu’une affirmation directe de sa divinité.
Bien
que les Juifs ici n’étaient pas capables d’accepter ce que disait Jésus, et ont
essayait de lui lapider pour avoir blasphémé, que Jésus et Dieu soient un même
être fait de sa crucifixion et résurrection les moments principales de la foi
chrétienne.
Nous
approchons le Vendredi Saint. Laissons-nous réfléchir sur ce que ca veut dire,
que Dieu se soit donné pour le péché de chacun de nous.
« Car
Dieu a tant aimé le monde qu'il a donné son Fils unique, afin que quiconque
croit en lui ne périsse point, mais qu'il ait la vie éternelle. » [Jean
3 :16, LSG]
Nick Kenchington
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